Tono Tamtam november 2023

jaargang 22, nr. 10 (uitgave 218)

De vrijwilligers die zo vaak klaar staan voor de groep en haar jeugdleden verdienen zo nu en dan eens een cadeautje. Voor hen is de puzzelrit georganiseerd. Verder veel nieuws uit de onderdelen en wie wil een dagje optreden als paardenmenner voor een oude kindervriend?

Lees de Tono Tamtam van november 2023

Een artikel uit deze tamtam

Puzzelrit

De vrijwilligers die zo vaak klaarstaan voor de groep en haar jeugdleden verdienen zo nu en dan eens een cadeautje. Soms tastbaar, vaak eetbaar en in dit geval schier onuitvoerbaar. Althans dat leek zo toen de teams begin oktober een paklijst ontvingen van ‘Het Clippy Kommittee’. Bij de lokale bouwmarkt was nadien een run op slotjes van een bepaald merk, want dat was nodig om de puzzelrit van 21 oktober tot een goed einde te brengen.

Rond half acht die avond ontving dit Clippy Kommittee bestaande uit Duif, Chikai en Lowie, de teams voor de speluitleg waarna de rit van start ging.

De teams bezochten elk alle posten, maar startten allemaal ergens anders. Er werd onder meer een fles gevuld met water om een nieuwe locatie te onthullen; Mastermind gespeeld op een straat die Google Maps niet weet te vinden; genavigeerd met havennummers en adressen gedecodeerd zoals de PTT ze op enveloppes vermeldt.

Elk team dat alle posten had gescand verkreeg de aanwijzing voor het eindpunt, een hectometerbord op het dak van de Ketheltunnel. Team ‘Kansloos’ bestaande uit Professor Plof, Oe en Brian bereikte dit eindpunt als eerste en won de puzzelrit.

* Deze puzzelrit was oorspronkelijk al gepland voor maart 2020. Zoals u weet, gooide toen Covid roet in het eten, maar ... wat in het vat zit, verzuurt gelukkig niet, dus 3,5 jaar later is de puzzelrit er alsnog gekomen. Namens alle deelnemers: dank aan de organisatie. Het was geweldig!