Handen uit de mouwen voor NLDoet

Op verschillende plekken in Schiedam staken vrijwilligers handen uit de mouwen voor NLDoet 2024. Bij de Scouting Tono-groep kwamen de basketballers van de Yets Foundation helpen. Bij de Scouting Taizégroep waren het de vrijiwilligers van de brandweer die in actie kwamen. Het Nieuwsblad Schiedam berichtte hier over.

Nieuwsblad Schiedam

Op pagina 7 plaatste het Nieuwsblad Schiedam een bericht hierover.

Op pagina 7 van het Nieuwsblad Schiedam van 30 maart 2024 een artikel over de Scouting Tono-groep en de Scouting Taizé-groepOp pagina 7 van het Nieuwsblad Schiedam van 30 maart 2024.

Handen uit de mouwen voor NLDoet

Op negen locaties in Schiedam waren afgelopen weekend vrijwilligersorganisaties actief tijdens de nationale NLDoet-actie. Bij de Scouting Tono-groep in Schiedam-Groenoord kregen ze hulp van basketballers van de Yets Foundation

De jongeren, tussen de 11 en 16 jaar oud, hielpen met het zagen van bomen en het repareren van het gebouw. De opgedane takken werden gebruikt om een diervriendelijk haag te maken.

Marco Lansbergen, coördinator van NLDoet bij de Scouting Tono-groep, was bij met de extra hulp en benadrukte het belang van de inzet van de vrijwilligers. Bij Scouting Taizé-groep waren er tijdens NLDoet ook vrijwilligers aan het werk. Zo waren er brandweervrijwilligers die hielpen met het verven van gebouwen, waardoor de scouts hun avonturen in opgeknapte ruimtes kunnen houden.

Andere locaties

Daarnaast waren er ook vrijwilligers actief op andere locaties in Schiedam. Zo werd er bij de Jacobuskerk, het Heemeiland in het Beatrixpark, de Babbersmolen en de Zeekadetten aan de Maasboulevard gewerkt. Op al deze plekken droegen vrijwilligers bij aan het opknappen van de omgeving in Schiedam en het uitvoeren van diverse taken, waardoor de gemeenschap kon profiteren van een schoner, mooier en beter onderhouden Schiedam