Bij fusie speelruimte noodzakelijk

De Scouting Tono-groep en de Scouting Taizé-groep hebben de intentie uitgesproken om tot fusie te komen. Hiervoor is wel goede, geschikte speelruimte nodig. In het Algemeen Dagblad van 16 april 2024 legt Richard Spruit uit wat er voor de beide scoutinggroepen nodig is.

Algemeen Dagblad, editie Waterweg

Op pagina 7 plaatste van het Waterweg-katern schreef journalist Stéphan Reket over de vraag wat nu precies de wensen zijn.

Op pagina 7 van katern Waterweg van Het Algemeen DagbladOp pagina 7 van het het katern Waterweg van het Algemeen Dagblad.

Scoutingverenigingen in Schiedam willen fuseren

De Schiedamse scoutingverenigingen Scouting Tono-groep en Scouting Taizé-groep zijn op weg naar een fusie. Daarmee zou in één klap het huisvestingsprobleem van de Scouting Tono-groep in Schiedam zijn opgelost.

De fusie is nog niet in kannen en kruiken: voor een succesvolle scoutinggroep is ook speelruimte nodig. Liefst een veld dat ook nog afsluitbaar is en waar een bescheiden kampvuurkuil aangelegd kan worden. Het terrein naast het gebouw van de Scouting Taizé-groep aan de Schiedamseweg is hier prima voor geschikt, alleen wel wat drassig. De beide groepen zijn hierover in gesprek met de gemeente Schiedam.

Beluister ook het radiointerview hierover bij omroep Twee