Scouting zoekt handen voor NLDoet

Op 15 en 16 maart wordt in heel Nederland NLDoet gehouden. Ook de Scouting Tono-groep doet mee, en we zoeken nog handjes om te helpen.

Het Nieuwe Stadsblad

Het Nieuwe Stadsblad schrijft dat de Scouting Tono-groep nog handjes nodig heeft voor nl-doet

Op pagina 13 van het Nieuwe Stadsblad staat een artikel over NLDoet.

Scouting zoekt handen voor NL-doet

Op 15 en 16 maart steken in heel Nederland mensen de handen uit de mouwen. Vrijwillig, om een doel in hun eigen stad of wijk een handje te helpen. Ook de Scouting Tono-groep hoopt op hulp op wat wel de ‘nationale vrijwilligersdag’ wordt genoemd.

“Op zaterdag gaan onze vrijwilligers aan de slag”, zo legt Peter Zuurmond uit, de kluscoördinator van de scoutinggroep uit Groenoord. “In en rond Boerderij Landvreugd, aan de Sweelincksingel 7 in Schiedam spelen de hele dag kinderen en jongeren het spel van scouting. Daar is een hoop onderhoud voor nodig om dat allemaal mogelijk te maken”. Er is dan ook voor iedereen wat te doen, van onderhoud aan tenten, kleine reparaties aan de historische boerderij tot aan het verven van spelmateriaal.

“We kunnen best nog een handje gebruiken, dus kom gerust langs”, zo vervolgt Zuurmond. Dat langskomen kan tussen 10:00 en 16:00 uur aan de Sweelincksingel 7. Voor de lunch wordt gezorgd. Aanmelden mag, en kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Landelijk zijn er inmiddels meer dan 8000 klussen aangemeld, in Schiedam kan aan 188 projecten mee worden gewerkt.