Beschermvrouwe Scouting op bezoek in Woerden

In februari 2024 ging koningin Maxima, beschermvrouwe van Scouting Nederland, op bezoek bij een scoutinggroep in Woerden. Ze ging daar in gesprek met jonge vrijwilligers over hoe scouting kan helpen bij het leren leiding geven en bij mentale problemen van kinderen en jongeren. Daar liet zij weten dat, wat haar betreft, meer mensen op scouting zouden moeten.

In het Algemeen Dagblad van 22 februari 2024 toont koningin Maxima zich erg enthousiast over scouting.

Koningin gunt meer kinderen scouting

Tijdens het bezoek liet de koningin ook weten dat ze hoopt dat meer kinderen zich tot scouting aangetrokken gaan voelen. Ze laat weten dat ze iedereen scouting gunt, omdat het niet alleen erg leuk is, maar ook goed voor een kind of jongere.