In het jubileumjaar 2009 zijn er enkele feestjes geweest vanwege het 75-jarig bestaan van de Scouting Tono-groep. Van 18 tot 20 september vieren de leden het laatste feestje van dit gedenkwaardige jaar: het groepsweekend.

Dat vieren kan dankzij een mooie prijs die door een van de stafleden is gewonnen. Bij een prijsvraag van een reisbureau heeft hij een groepsreis gewonnen naar een, nog onbekend, ver en warm land. Vrijdagavond 18 september stappen alle Kabouters, Welpen, Scouts en Pivo's in de bus op weg naar het vliegveld. De eigenaar van het reisbureau heeft al beloofd hen op het vliegveld van Ter Aar op te wachten om ze te helpen met het inchecken en ze uit te zwaaien.

Tot zondagmiddag zullen de kinderen en vrijwilligers van de groep het jubileum vieren. Daarna wordt helaas de terugreis weer aangevat.

De vertrekhal van het vleigveld: Scoutinggebouw de Phoenix in Ter Aar

Al ver voor de zomervakantie zijn de voorbereidingen begonnen en de jeugdleden en vrijwilligers kijken dan ook al tijden reikhalzend uit naar de gewonnen reis.

Met het groepsweekend worden de feestelijkheden voor het 75-jaar bestaan van de Scouting Tono-groep afgesloten. Inmiddels zijn wel de voorbereidingen voor het volgende jubileum in volle gang: in 2010 bestaat Scouting 100 jaar in Nederland.