Als jeugdleid(st)er bij Scouting

Bouwen aan Scouting Bij Scouting is altijd iets te beleven. Elk weekend zijn tientallen meisjes en jongens bij de Scouting Tono-groep aan het Scouten. Wat dat inhoud? In ieder geval een heleboel plezier. Op een actieve manier met elkaar bezig zijn.

Natuurlijk is daarbij leiding nodig. Creatieve mensen die er lol in hebben om met een groep kinderen of jongeren aan de gang te gaan. En die het een uitdaging vinden om de verveling te lijf te gaan met telkens nieuwe activiteiten. Voel je je aangesproken? Lees dan snel verder!

De grootste jeugdclub van Nederland

Ruim 60 meisjes en jongens tussen de vijf en twee-en-twintig zijn elke week actief bij de Scouting Tono-groep. Geen binnenvetters, eerder ondernemende Stafteam types. Die als 't even kan er op uit gaan op zoek naar avontuur. Dat die club niet in zeven sloten tegelijk loopt, daarvoor zorgt de leiding.

Moet je zelf Scout zijn geweest om bij de leiding te kunnen horen? Zeker niet. Enthousiasme, een initiatiefrijke aanpak of een creatieve geest vinden we veel belangrijker. En als het je eens niet lukt, dan helpen we je er bij. Samen doen, samen werken, een gouden formule die bij Scouting uitstekend werkt.

Afgestemd op elke leeftijd

Een zesjarige vindt andere activiteiten leuk dan een zestien-jarige. Daarom kent de Scouting Tono-groep verschillende leeftijdsgroepen.

Meisjes en jongens van vijf tot zeven kunnen terecht bij de Bevers. Zeven tot elf-jarigen worden Welp genoemd. Van tien tot veertien kunnen meisjes en jongens terecht bij de Scouts. Veertien tot zeventien-jarigen worden Explorer, om daarna bij de Jongerentak te gaan of bij de leiding natuurlijk.

Scouting is actief

Afhankelijk van de leeftijdsgroep maken Scouts speurtochten door de natuur, gaan op excursie, voeren een musical op, maken bouwwerken van touw en hout, organiseren een sporttoernooi en ga zo maar door.

De leiding van de groep (jij straks misschien....) maakt het programma of helpt de jeugdleden daarmee. Een halve dag in het weekend is het raak: het spel wordt gespeeld; het programma vindt plaats. Een enkele keer duurt de activiteit een heel weekend en één keer per jaar vindt het hoogtepunt plaats: een week op zomerkamp.

Spelvisie

Scouting is niet zomaar een spel. Het is een spel-met-inhoud. Het is een heel programma. De Scouting Tono-groep heeft haar doelstelling zo omschreven: Scouting wil, op de grondslag van de ideeën van Lord Baden-Powell, meisjes en jongens een plezierige vrije-tijdsbesteding bieden, waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid.

Enkele belangrijke onderdelen van deze spelvisie zijn:

• ontplooiing en ontwikkeling van het individu
  • groeiende zelfstandigheid
  • veelzijdige activiteiten
  • buitenleven
  • internationale verbondenheid

Avontuur, gezelligheid, vriendschap, plezier

Scouting Tono-groep logo Wie zorgt er voor dat het allemaal Scouting activiteiten zijn? Wie zorgt voor het avontuur, de gezelligheid, de vriendschap en het plezier? Plus de formule natuurlijk: hoe ouder je wordt als Scout, hoe meer je zelfstandig doet en hoe meer verantwoordelijkheid je draagt. Ook hiervoor moeten er mensen zijn die de formule ondersteunen en promoten.

Als spannende avonturen organiseren of leuke spelen verzinnen je wel leuk lijkt, kom dan eens kijken bij de Scouting Tono-groep. Je wordt als nieuwe leidster of leider goed begeleid door een ervaren collega. Je werkt altijd samen met een team van enthousiaste mensen. Om je leidinggevende capaciteiten verder te ontwikkelen, worden daarnaast ook (gratis) cursussen georganiseerd. Maar we maken wel de afspraak dat je eerst vrijblijvend een kijkje komt nemen. Vrijblijvend voor jou, maar ook vrijblijvend voor ons.

Kom eens kennis maken

Hoe wordt je leidster of leider bij de Scouting Tono-groep? Simpel, pak de telefoon en bel met één van de bestuursleden. Of vul de onderstaande bon in en we nemen contact met je op om eens nader met elkaar kennis te maken.

Bel vrijblijvend met Monica of Richard Spruit, 010-2467271 / 06-42506931. Je kunt ook een e-mail sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Vrijblijvend meedoen

Elk kind is van harte welkom om drie weken lang, vrijblijvend, te komen kijken en lekker mee te doen. Wilt u uw kind opgeven om ook vrijblijvend kennis te komen maken? Geef uw kind hieronder op om gratis drie weken mee te doen.

Uw gegevens zijn veilig bij ons, wij gaan hier voorzichtig mee om.