Scouts: op avontuur

11- tot 15-jarigen

Elke week komen jullie bij elkaar bij het groepshuis. Van daaruit kan je de natuur in, bijvoorbeeld om speurtochten te doen, een survivaltocht af te leggen of vlotten te bouwen. Of je gaat met zijn allen een kampvuur bouwen en daar zelf eten op koken. Misschien ga je wel zeilen en kanoën! Een andere keer ga je face painten, internetten of muziek maken.

Kies maar uit

Je kunt bij Scouting ook al je energie kwijt door te sporten en allerlei meer en minder ruige spelen te doen zoals Hollandse Leeuwen en vlag veroveren, maar ook gewoon voetballen. Weer een andere keer verzin je geheimschriften, bouw je met een paar Scouts samen geheime hutten, enzovoorts. Minder vermoeiend, maar net zo creatief is het fotograferen of werken met video.

Jeugdlid

In een tent

Tenslotte zijn er nog grotere activiteiten. Bijvoorbeeld kampen of wedstrijden met meer Scouting- groepen in de buurt. Of een weekendje weg met je eigen Scouting Tono-groep. Je slaapt dan in tenten en kampeert ergens in Nederland, waar ook weer van alles kan gebeuren.......

Zelf verzinnen

Samen met de leiding maak je zelf de programma's en organiseer je een aantal activiteiten. In je Scouts handboek vindt je veel goede ideeën over wat je zou kunnen doen en organiseren, en ook de leiding heeft altijd wel goede ideeën. Bovendien hebben zij veel ervaring. Varen Het Scouts-onderdeel heet bij ons het Oerwoudvendel. Het Oerwoudvendel is verdeeld in een aantal rondes. Dit zijn kleine, vaste groepjes van 4 tot 6 kinderen. Net als bij de welpen heeft elke ronde een rondeleid(st)er en een assistent RL. Niet een klein chefje of cheffinnetje, maar een ervaren Scout die de andere leden kan ondersteunen.

32 Miljoen

Alle Scouts dragen een blauwe broek (die niet zo makkelijk kapot gaat), een beige blouse en de zwarte Scouting Tono-groep met het witte randje. Zo kunnen alle Scouts uit de hele wereld elkaar herkennen. Wist je dat dit er wel 32 miljoen zijn?

Knopen

Vrijblijvend kennismaken

Eens kennis komen maken is altijd mogelijk. De opkomsten van het Oerwoudvendel zijn normaal op vrijdagavond van 19:00 tot 21:00 uur. De eerste drie opkomsten zijn altijd kennismakings-opkomsten. Pas na deze drie opkomsten hoef je te beslissen. En dat je dan graag blijft, daar hebben we alle vertrouwen in.

Je kan gewoon iedere zaterdag even binnen lopen, en je kan direct meedoen. Het gebeurt echter een enkel keer, dat de bijeenkomst niet in ons eigen groepshuis is. Om een teleurstelling te voorkomen, kan je ook vooraf even laten weten dat je komt. Bel hiervoor even met iemand van de leiding, of vul onderstaand formulier in.

Vrijblijvend meedoen

Elk kind is van harte welkom om drie weken lang, vrijblijvend, te komen kijken en lekker mee te doen. Wilt u uw kind opgeven om ook vrijblijvend kennis te komen maken? Geef uw kind hieronder op om gratis drie weken mee te doen.

Uw gegevens zijn veilig bij ons, wij gaan hier voorzichtig mee om.