Net een stapje verder

15- tot 18-jarigen

Als je tussen de 15 en 18 bent en van actie en afwisseling houdt, dan is de Scouting Tono-groep net iets voor jou. Explorers van Scouting Nederland zijn jongens en meiden die samen elke week weer wat anders bedenken om hun grenzen te verleggen.

Abseilen Wat er zoal gebeurt? We noemen even wat zijsporen. Je kunt het sportief bekijken, bijvoorbeeld met All Terrain Bikes, wild water varen of steile wand klimmen. Je kunt ook wat avontuurlijker worden door te gaan kanoën, grot onderzoeken of abseilen in de Ardennen.

De uitdaging

Alles is mogelijk. Minder vermoeiend, maar net zo creatief is fotograferen of werken met video; maak daar maar eens een programma van. Ook binnen de techniek is er genoeg te doen. Van radio-amateurs tot computers, je hebt het samen in de hand. Wil je wat anders? Prima, want bij de Explorers heb je het zelf voor het zeggen.

Variatie

Elke zomer ga je op zomerkamp, en dat kan natuurlijk gemakkelijk in het buitenland zijn. De ruige natuur daar ontdekken. Kennis maken met andere culturen, al dan niet gezellig bij het kampvuur. Toch een dag luieren aan een lokaal strandje. Te gast bij Scouts uit één van de 183 andere landen waar Scouting actief is. De enige regel is: variatie.

Een rivier oversteken....

Zelfstandig

Met elkaar bepaal je wat je gaat doen. Je kiest zelf een bestuur en verdeelt de taken. Misschien wordt jij wel de internationaal correspondent! Hulp krijg je van de begeleid(st)ers. Die kunnen je op ideeën brengen en kunnen je helpen als dat nodig is. Verder zijn er nog allerlei boeken en brochures die je bij het organiseren kunnen helpen. Bovendien is er altijd wel een andere explorer bij de Scouting Tono-groep die al eerder die mega-activiteit heeft opgezet.

Internationaal

Explorers zijn net als jij meiden en jongens van 14 tot 17 jaar. Ze dragen allemaal een blauwe broek, een steenrood shirt en de zwarte Scouting Tono-groep das met een wit randje. Op internationale kampen kunnen alle 32 miljoen Scouts uit de hele wereld elkaar zo herkennen.

Speleologie ofwel grotten verkennen

Probeer het uit

Bij de Explorers van de Scouting Tono-groep doe je samen met allerlei andere meiden en jongens te veel om op te noemen. Probeer het maar eens uit en kom kijken. De normale opkomst is op zaterdag van 12:30 tot 14:30 in ons groepshuis. Elke vrijdag kan je zo binnen lopen. Het gebeurt echter regelmatig dat we er niet zijn. Dan zitten we in de Ardennen of kanoën we in de Biesbosch. Om teleurstelling te voorkomen kan je het onderstaande formulier invullen. We weten dan dat je komt, en laten even weten hoe laat je mee kan naar de klimmuur.

Vrijblijvend meedoen

Elk kind is van harte welkom om drie weken lang, vrijblijvend, te komen kijken en lekker mee te doen. Wilt u uw kind opgeven om ook vrijblijvend kennis te komen maken? Geef uw kind hieronder op om gratis drie weken mee te doen.

Uw gegevens zijn veilig bij ons, wij gaan hier voorzichtig mee om.