Meisjes en jongens van 7 tot 11 jaar spelen bij scouting in het thema van het jungleboek, met themafiguren zoals Bagheera en Baloe.

Elk figuur heeft zijn eigen karakter. De een is verstandig, behulpzaam of speels, de ander lui of gemeen. Zo leren de kinderen op een leuke en speelse manier wat voor hen goed is.

Is je kind (te) vaak binnen? Bij de welpen van Scouting gaan we juist vaak naar buiten. De wereld ontdekken. Dat kan met een spannende speurtocht of groot spel, of het bouwen van hutten waar je in mag blijven slapen. Daar groeien ze van op, en leren ze gelijk ook nog samen werken.

Of de meisjes en jongens leren een kampvuur te stoken. Leuk om te doen! Ongemerkt leren ze ook verantwoordelijkheid, net als bijvoorbeeld bij het leren goed om te gaan met een zakmes.

Onze activiteiten doen we in vaste subgroepjes. Niemand wordt dan als laatste gekozen bij een spel, of juist altijd als eerste. Zo hoort iedereen er bij. Nieuwe vriend(inn)en maken wordt zo een stuk makkelijker.

De oudste kinderen van een subgroepje krijgen meer verantwoordelijkheden. Ze kunnen de jongere kinderen helpen, en ze mogen vaker de leiding nemen. Kinderen zijn hier trots op, krijgen meer zelfvertrouwen en het is goed voor later!

Elke week wéér hetzelfde?? Nee toch? Scouting is elke week weer anders! Zo zijn we met de natuur bezig, dan weer bouwen we een uitdagende brug over het water.

Soms doen we een wedstrijd. Wel elke keer een andere. Ben je bij de ene wedstrijd niet zo goed? Dan doen we een uur later een wedstrijd waar je juist supergoed in bent.

De zaterdag hou ik vrij ; dat is voor mij echt dé scouting-dag
Lekker buiten bezig zijn, samen met  alle welpen; dat vind ik het leukste.
Elke week iets anders, zo wordt het nooit saai
Na een jaar ontdekte ik dat ik eigenlijk best veel had geleerd

7 tot 11-jarigen

Je kan het hierboven al zien: welpen zijn meisjes- en jongensscouts tussen de 7 en 11-jaar. Elke week gaan zij op avontuur in een fantasieland waar alles mogelijk is: de Jungle. Samen met Baloe de Beer, Hathi de Olifant en o.a. Bagheera de Panter ontdekken de kinderen de wereld om hen heen. De welpenleiding speelt mee en houdt een oogje in het zeil.

Getrainde leiding

De Glimwormpjeskring wordt begeleid door ervaren leidsters en leiders. Scouting Nederland zorgt ervoor dat de leid(st)ers een goed getraind en deskundig team vormen. Voor de leiding zijn er professionele handboeken en elk jaar opnieuw zijn er cursussen en trainingen.

Vrijblijvend komen meedoen

Scouting moet je gewoon beleven! Kom net zo veel plezier maken als de kinderen hierboven. Je mag drie keer, vrijblijvend, mee doen met met de welpen. Daarna ben je waarschijnlijk net zo weg van Scouting als de meisjes en jongens hierboven. De welpen beleven hun avonturen elke zaterdag van 10:00 tot 12:00 uur in ons groepshuis in Schiedam. Geef je hieronder op, en kom aanstaande zaterdag al lekker mee doen!

Vrijblijvend meedoen

Elk kind is van harte welkom om drie weken lang, vrijblijvend, te komen kijken en lekker mee te doen. Wilt u uw kind opgeven om ook vrijblijvend kennis te komen maken? Geef uw kind hieronder op om gratis drie weken mee te doen.

Uw gegevens zijn veilig bij ons, wij gaan hier voorzichtig mee om.