Kampvuur

Kijk eens verder

18- tot 23-jarigen

Vanaf je 18e kun je lid worden van onze Jongerentak, om verder te kijken dan je neus lang is. Samen met de andere Roverscouts (=Jongerentakkers) maak je zelfstandig spetterende, uitdagende programma's.

Als lid van de Jongerentak bedenk je met z'n allen allerlei activiteiten. Als het maar uitdagend en grensverleggend is. Je gaat samen op zoek naar dingen die je anders nooit zou doen. Omdat ze te groot of ingewikkeld zouden zijn, of gewoon omdat je daarvoor meer mensen nodig hebt. Het is leuk om iets te bedenken dat nót een stapje verder gaat.

Variatie

Wat programma ideeén? Een gecombineerde tocht bijvoorbeeld: eerst ATB-en, dan raften, dan lopen. Of een braderie organiseren. De opbrengst is voor het zomerkamp, dan kan je mooi naar Estland of Wit-Rusland. Pivo's De video-camera wordt gehanteerd en vervolgens wordt er gemonteerd: een dramatische speelfilm nadert haar voltooiing. Of gewoon even een potje sporten. Echt uitdagend wordt het als je gaat zweefvliegen, parasailen of zeilen. Je hebt het zelf in de hand.

Ontdekken

's Zomers kun je met z'n allen op reis gaan, bijvoorbeeld in het buitenland. De ruige natuur daar ontdekken en kennismaken met andere culturen, al dan niet gezellig bij het kampvuur.

Eigen ideeën

Je bedenkt de programma's met zijn allen. Om je op ideeën te brengen en je te helpen als dat nodig is, zijn er allerlei boeken en brochures. Daarnaast worden er door Scouting Nederland centraal ook nog grote activiteiten, actieve trainingen en cursussen georganiseerd.

Uitdagende activiteiten

Wereldwijd

Leden van de Jongerentak zijn dus net als jij jongeren van 16 tot ongeveer 21 à  23 jaar. Je bent dan trouwens lid van een club met zo'n 32 miljoen leden. De Jongerentak van de Scouting Tono-groep is de oudste leeftijdsgroep die we hebben, met een eigen bestuur en eigen activiteiten.

Doe mee!

Je bent welkom om een langs te komen en wat sfeer te proeven. Normaal komen we bij elkaar op vrijdagavond vanaf 20:00 uur. Loop gewoon even binnen aan de Sweelincksingel nummer 7. Het kan echter zijn dat we er niet zijn. We zijn dan buiten het gebouw actief bezig. Wil je zeker weten dat je op tijd bent om mee te kunnen, bel dan even of vul onderstaand formulier in.

Vrijblijvend meedoen

Elk kind is van harte welkom om drie weken lang, vrijblijvend, te komen kijken en lekker mee te doen. Wilt u uw kind opgeven om ook vrijblijvend kennis te komen maken? Geef uw kind hieronder op om gratis drie weken mee te doen.

Uw gegevens zijn veilig bij ons, wij gaan hier voorzichtig mee om.