Schotse scouts op bezoek in Schiedam

Voor of na een Wereld Jamboree is het gebruik dat deelnemers uit andere landen 'Home Hospitality' wordt geboden: enkele dagen logeren bij een gastgezin in een ander land. Zo kunnen de deelnemers andere landen leren kennen en kennis maken met de cultuur.

Voor Fleur van de Water van de Scouting Franciscus-Lodewijkgroep, zelf deelneemster aan de 22e Wereld Jamboree in Zweden, betekende dat het logeren van drie Schotse Scouts: Catriona, Emily en Gemma. Dankzij de samenwerking binnen Scouting Schiedam bleek het Nieuwe Stadsblad erg geïntresseerd.

Het Nieuwe Stadsblad

Het Nieuwe Stadsblad van 10 augustus 2011, pagina 5

Het Nieuwe Stadsblad stuurde zelf een redactrice. Bij museummolen De Nieuwe Palmboom werd een kort interview gehouden. Het resultaat kwam terecht op pagina 5 van de krant van 8 augustus 2011.