Scouting Tono-groep start activiteiten weer

Alle kinderen zijn welkom

Na het versoepelen van de maatregelen rond Corona mogen ook scoutinggroepen -onder strenge voorwaarden- weer beginnen met hun bijeenkomsten. Het Algemeen Dagblad maakte er een regionaal artikel van.

Algemeen Dagblad

Het Algemeen Dagblad voor de regio Waterweg toonde een artikel over de herstart van de Scouting Tono-groep op 23 mei 2020. Hierbij gebruikten ze wel een foto uit hun eigen archief... van welpen van de Scouting Taize-groep.

Scouting Tono-groep start haar activiteiten weer op; alle Schiedamse kinderen zijn welkom.

Ook de Scouting Tono-groep mag haar activiteiten weer hervatten. Vanaf zaterdag 23 mei zijn er tussen 10:00 en 16:30 uur weer bijeenkomsten voor verschillende leeftijdsgroepen in Boerderij Landvreugd aan de Sweelincksingel in Schiedam.

De opkomsten zullen alleen buiten worden gehouden in verband met de richtlijnen van de overheid, en bij slecht weer wordt de opkomst vervangen door een online thuisopkomst. Dat gebeurde de afgelopen weken ook al en was een groot succes.

"Wij zijn als bestuur erg blij dat de regels versoepeld zijn en de Scouting Tono-groep weer bijeenkomsten mag organiseren voor de kinderen, zij het onder strengen voorwaarden", laat voorzitter Richard Spruit weten. "Het is voor kinderen van groot belang dat zij hun (scouting-)activiteiten weer kunnen oppakken. De reacties die wij hebben ontvangen zijn dan ook overegend erg enthousiast, hoewel er enkele ouders er nog voor hebben gekozen om hun kind veiligheidshalve thuis te houden."

Aanmelden
Overigens zijn tot 1 september ook kinderen die geen lid zijn van de scouting welkom op Landvreugd. Zij moeten zich echter wel aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..