Goede score voor Schiedamse scouts

Tijdens de Regionale Scouting Wedstrijden van Scoutingregio Maasdelta scoorden de Schiedamse scouts prima. Een team van de Scouting Tono-groep werd zelfs subkampwinnaar.

Het Nieuwe Stadsblad

In het Nieuwe Stadsblad van woensdag 24 mei plaatste het bericht over de mooie plaatsen die de scouts van de Scouting Tono-groep wisten te bemachtigen. Op de foto niet het team dat subkampwinnaar werd, maar het team dat de hoogste klassering haalde van de scouts van de Scouting Tono-groep

Op pagina 11 van Het Nieuwe Stadsblad van 24 mei 2023 een artikel over de regionale scoutingwedstrijden van Scoutingregio MaasdelatOp pagina 11 van Het Nieuwe Stadsblad van 24 mei 2023 een artikel over regionale scoutingwedstrijden van Scoutingregio Maasdelta.

Het artikel

Tijdens de Regionale Scouting Wedstrijden van Scoutingregio Maasdelta scoorden de schiedamse scouts prima. Een team van de Scouting Tono-groep werd zelfs subkampwinnaar.

“De Regionale Scouting Wedstrijden zijn jaarlijkse wedstrijden tussen kinderen van 11 tot 15 jaar. Je kan daarbij punten verdienen met de programma-onderdelen, zoals een uitdagende hike, maar ook hoe goed jouw team samenwerkt of de activiteiten in het thema zijn uitgevoerd”, zo begint Lisa Stokken, een van de jeugdleidsters bij de Schiedamse Scouting Tono-groep. "Daarnaast krijg je op je eigen subkamp punten voor de activiteiten daar."

Het thema was dit jaar “Rechercheteam Sprookjes en Waarheden” en werd gehouden op het scoutingterrein Staelduin in ‘s Gravenzande. Bij het begin van het weekend bleek een van de sprookjesfiguren vermoord te zijn. Aan de deelnemers van de RSW de taak om dit raadsel op te lossen. Zo’n 250 scouts uit Schiedam, Vlaardingen en de Zuid Hollandse eilanden namen deel.

Het team “De Boze Wolven” van de Scouting Tono-groep, bestaande uit Amy, Billy, Iris, Shannon en Daria, werd eerste van hun subkamp. Overall haalden zij een 26e plek. De beste Schiedammers waren de teamleden Sem, Floor, Sophie en Julia die als “De 7 Geitige Geitjes” een 15e plaats wisten te bemachtigen.

De vier beste teams van de Regionale Scouting Wedstrijden van Maasdelta gaan door naar de Landelijke Scouting Wedstrijden die eind deze maand in Baarn worden gehouden.