Tono Tamtam oktober 2020

jaargang 19, nr. 10 (uitgave 188)

Veel avonturen bij de bevers waarbij taarten worden gebakken en cadeautjes gevonden. Welp en scouts vliegen over Maar liefst 8 installaties bij de welpen. Er is een nieuwe speltak (her)opgericht: de explorers en de Scouting Tono-groep is aan het groeien.

Feest en een verrassing!

Eerst artikel uit deze tamtam

Wat duurde die zomervakantie lang zeg! Gelukkig konden de bevers elkaar eindelijk allemaal weer zien en al hun verhalen van de zomervakantie met elkaar delen. We hadden deze periode een hoop nieuwe kijkers die voor een hoop nieuwe energie zorgden, dus na een snel vragenrondje zijn we maar snel begonnen met de eerste opkomst van het seizoen: feest! Professor Plof was namelijk kort daarvoor jarig geweest en had voor alle bevers taartjes meegenomen. Maar wat had die rare Plof nou weer gedaan? Hij had alleen de ingrediënten voor de taartjes meegenomen. Hij was zo druk geweest met zijn experimenten dat hij geen tijd heeft gehad om een taart te bakken. Gelukkig wilde de bevers hem hier wel mee helpen,dus hebben de bevers, na een zoektocht naar de ingrediënten, allemaal hun eigen taartjes gemaakt.De week erna leek het nog steeds wel feest, want er stond een super groot cadeau midden in het beverlokaal. Wat zou daar toch inzitten? Heeft Plof eindelijk een eigen taart gebakken? Na het uitpakken bleek er een bever in te zitten: Boris de Bever. Boris had een koffertje bij zich waarin hij allemaal leuke scouting spulletjes en spelletjes bewaarde, die wij dan maar gelijk samen met Boris de Bever hebben gespeeld. Sterre legde uit dat Boris om de week bij een van bevers komt logeren en een kijkje in zijn leven komt nemen. Alle avonturen die Boris dan samen met de bever beleeft kunnen ze opschrijven in zijn dagboekje.

Verder hebbenwe deze periode nog erg mooie armbandjes geknoopt. Om een beetje gewend te raken aan het touw en de knopen hebben we er veel leuke spelletje mee gedaan, zoals touwtrekken en een grote menselijke knoop maken. Dat was nog knap ingewikkeld om op te lossen. Na deze voorbereiding mochten de bevers allemaal 2 kleuren uitzoeken en hier een mooi armbandje van knopen. Naast een groot cadeau vonden de bevers ook nog eens een grote grabbelton in het lokaal. Deze ton was helemaal gevuld met allemaal kaartjes waarop leuke spelletjes stonden zoals kwartet, iemand is hem niemand is hem, estafette en Mikado. Door om de beurt een kaartje uit de ton te pakken hadden we aan het einde van de opkomst alle spelletjes uit de ton gedaan.