Tono Tamtam november 2020

jaargang 19, nr. 10 (uitgave 188)

Veel avonturen bij de bevers waarbij taarten worden gebakken en cadeautjes gevonden. Welp en scouts vliegen over Maar liefst 8 installaties bij de welpen. Er is een nieuwe speltak (her)opgericht: de explorers en de Scouting Tono-groep is aan het groeien.

Druk, druk, druk … en relax!

Eerst artikel uit deze tamtam

In oktober begonnen de Bevers met het bouwen van hun eigen hut. Tijdens de opkomst konden de Bevers in 2 teams spullen verzamelen voor hun tent en aan het eind van de opkomst werden er prachtige hutten in elkaar gezet. Een hoop teamwerk en bouwwerk, maar het is ze uiteindelijk fantastisch gelukt!

De week erna vonden we allemaal ballonnen in ons lokaal. Wie heeft die daar neergelegd? Het waren niet zomaar ballonnen, in elke ballon zat een gave activiteit. Zo hebben we mini-pizza's boven het kampvuur gemaakt, over een pionierwerk geklommen, een mummie geknutseld en een slang van sop gemaakt!

Op 17 oktober zouden we eigenlijk de Jota-Joti hebben, helaas werd dit iets anders. Tijdens een groepsopkomst zouden de Bevers hebben kennisgemaakt met de groep en de andere leiding. Dit hebben we dan ook gedaan tijdens onze eigen opkomst, we hebben het gebouw en de omgeving verkend en zijn op zoek gegaan naar de leiding die bij elke speltak hoorde.

De week van 24 oktober hebben we heerlijk gerelaxt met Noa. Zo hebben we gezichtsmaskertjes gemaakt, yoga gedaan, cocktails gemaakt en een film gekeken. Wat een rust!

Tot slot zijn we heerlijk wezen griezelen en hebben we hier mee geknutseld. Sterre vond het stiekem wel een beetje spannend, maar de Bevers waren niet bang te krijgen.

Ook hebben we in oktober 2 Bevers geïnstalleerd en een derde Bever ingeschreven. Deze hopen we snel te installeren! Rein, Roos en Tim, van harte welkom in onze groep!