Tono Tamtam november 2022

jaargang 21, nr. 7 (uitgave 206)

Elke week zijn er heel wat bevers, welpen, scouts, explorers en roverscouts druk bezig Scouting te beleven. En zij niet alleen, ook de vrijwilligers zijn elke week hun eigen scoutingavontuur aan het beleven. Het leverde weer heel wat avonturen op.

Lees de Tono Tamtam van november 2022

Een artikel uit deze tamtam

Van het TOteam

Misschien hebben jullie het al gemerkt…….het Toteam en het klusteam zijn actief binnen de Scouting Tono-groep!

Het Toteam is een enthousiaste groep ouders en andere betrokkenen en het klusteam bestaat uit actieve (en handige 😉)  ouders en stamleden.  Samen slaan we regelmatig de handen ineen om wat klussen te klaren voor de groep. Zo heeft het Toteam afgelopen playbackshow deelgenomen aan de jury, hebben we de scouting kunnen vertegenwoordigen bij een wijkactiviteit van de Kleine Ambassade en verzorgde Toteamers de lunches voor de vrijwilligers tijdens het spetterfestijn en de Jota-joti.

Misschien is het ook al opgevallen dat het klusteam en het Toteam samen in en om het gebouw hebben opgeruimd; er zijn al heel wat aanhangers vol afgeleverd bij de Irado! En na het snoeien hebben we de wal in de boomgaard weer voorzien van nieuwe takken en ander groenafval. Dat is natuurlijk weer fijn voor de dieren die nu voor hun winterverblijven aan de slag gaan.

De leiding van de speltakken verzorgt iedere zaterdag een uitdagend programma en besteden daar, naast de tijd op zaterdag, ook menig uurtje door de week aan. Voor de speltakken is het heel belangrijk dat er regelmatig wat extra handen beschikbaar zijn om alles goed draaiend te kunnen houden. En daar kan iedereen bij helpen. Soms door bij een opkomst te helpen, soms door achter de schermen aan de slag te zijn. Het klusteam en het Toteam zijn beschikbaar voor de speltakken en worden gecoördineerd door Peter Zuurmond (klusteam) en Addy Pool (Toteam).

Zij inventariseren regelmatig welke dingen er gedaan kunnen worden. Omdat we graag meer helpende handen willen hebben zullen we de berichten over de activiteiten van het Toteam en het klusteam ook in de appgroep van de speltakken delen. Zo hopen we dat meer ouders komen meehelpen, dat kan 1x zijn, maar het mag natuurlijk ook vaker.

Wil je graag een keer meehelpen? Graag! We gaan sowieso weer aan de slag op 5 november van 10.00 - 12.30 uur en op 14 januari van 13.30 – 16.00 uur. Wat we precies gaan doenweten we tegen die tijd, maar vervelen zullen we ons vast niet!