Tono Tamtam juni 2024

jaargang 23, nr. 5 (uitgave 224)

Voor het eerst wordt de Tono Tamtam ook naar de leden van de Scouting Taizé-groep en hun ouder(s)/verzorger(s) gestuurd. Dus nog meer nieuws deze maand.

Lees de Tono Tamtam van juni 2024

Een artikel uit deze tamtam

De Tamtam voor iedereen

Sinds 1989 verschijnt de Tono Tamtam voor de leden van de Scouting Tono-groep en hun ouders/verzorgers. Vanaf deze uitgave sturen we de Tamtam ook naar de leden van de Scouting Taizé-groep. Zo zorgen we dat alle ouders/verzorgers op de hoogte zijn van het reilen en zeilen in de beide groepen. Niet alleen voor de leeftijdsgroep(en) van hun eigen kind, maar om ook eens wat te lezen over de andere leeftijdsgroepen en om nu juist eens te horen wat er achter de schermen allemaal gedaan wordt door onze vrijwilligers om elke week Scouting mogelijk te maken voor uw kind.

Als we verder gaan op het pad van steeds meer samenwerking en uiteindelijk de fusie, waartoe beide groepen de intentie hebben uitgesproken (onder bepaalde voorwaarden), zal op een zeker moment ook de naam van deze nieuwsbrief gaan veranderen om aan te sluiten bij de naam van de fusiegroep. Tot die tijd houden we voor de eenvoud nog even de oude naam aan.

Misschien is dit ook het moment om even op te merken dat de Tono Tamtam al sinds 1997 door dezelfde redactie wordt gemaakt. Al 27 jaar maakt Manta de Tono Tamtam. “Vroeger“ was de Tamtam een boekje, dat 4 keer per jaar uitkwam, en door een 3-koppige redactie werd gemaakt, waarvan Manta 1 van de leden was. In 2002 stoppen de andere twee redactieleden ermee en vanaf dat moment werd de Tamtam een (ongeveer) maandelijkse nieuwsbrief, die zijn huidige, kleurrijke vorm in 2020 kreeg. Dat heeft Manta al die jaren alleen gedaan, totdat dit jaar de
redactie is versterkt met Duif. Als groep kunnen we alleen maar ontzettend trots zijn op zulke vrijwilligers! Dezelfde redactie zal zich nu in gaan zetten voor de samenwerkende groepen.

Vanaf vandaag ook voor de ouders/verzorgers van de Scouting Taizé-groep: veel leesplezier!
En voor de geïnteresseerden: in het archief op de website kun je de oude Tamtams nog teruglezen: onze groepsbladen