Scouting viert 100-jarige bestaan met Schiedammers

100 jaar Scouting in Nederland

Scouting viert het 100-jarige bestaan met alle Schiedammers Op zaterdag 27 maart zijn alle Schiedamse kinderen uitgenodigd het 100-jarige bestaan van Scouting in Nederland mee te vieren met de Schiedamse Scoutinggroepen. Dit gebeurt tijdens de Scout-It-Out op het Land van Belofte in Schiedam centrum. Burgemeester Verver zal de activiteit openen.

100 jaar Scouting

De Schiedamse Scoutinggroepen vieren heel 2010 dat Scouting 100 jaar in Nederland bestaat. Op 27 maart willen ze dit graag samen met de kinderen uit Schiedam vieren met de Scout-It-Out. Iedereen is dan tussen 11:00 en 14:00 uur welkom op het land van belofte in het Centrum van Schiedam waar de festiviteiten plaats vinden. Hier kan men o.a. popcorn bakken boven een kampvuur, een eigen tegel schilderen en aan nog enkele activiteiten deenemen

Opening door burgemeester Verver

Om 11:00 uur zal Burgemeester Verver de Scout-It-Out openen. Samen met jeugdleden van de Scouting Tono-groep, de Scouting Fransiscus-Lodewijkgroep en de Scouting BvH zullen de drie groepsvlaggen en de Scoutingvlag worden gehesen. De Scouting Taizé-groep zal deze dag afwezig zijn in verband met drukte rond de viering van hun 35-jarig bestaan.