Schiedam - Bij de kerstviering van de Scouting Tono-groep bleek het bestuur onverwachts een verrassing te hebben voor Lukas van Mil, een van de jeugdleiders bij de scoutinggroep. Uit handen van bestuurslid Peter Sanstra ontving hij het lustrumteken van Scouting Nederland voor 15 jaar lidmaatschap.

Scouting draait op vrijwilligers, en zo ook de Scouting Tono-groep, motiveert Peter Sanstra de uitreiking van het erespeldje. Lukas is jarenlang leider geweest bij de welpen, en recentelijk overgestapt naar de iets oudere scouts. Elke week een leerzaam, leuk en uitdagend programma neerzetten voor de meisjes en jongens waardoor de kinderen ook nog persoonlijk groeien is een hele prestatie. Dit ereteken is dan ook zeker verdiend.

Lukas zelf, die bij de Scouting bekend staat onder de stafnaam Chil en voorheen Drintel, was duidelijk verrast bij de uitreiking van het jubileumteken. "Ik had mij niet gerealiseerd dat het al weer 15 jaar was. Maar ja, leuke dingen gaan altijd snel.".

Door de gestage groei van de Scouting Tono-groep is de vereniging nog steeds op zoek naar uitbreiding van zijn vrijwilligersbestand. Geïnteresseerden die bereid zijn o.a. een Verklaring Omtrend het Gedrag aan te vragen kunnen meer informatie vinden op www.ScoutingTono.nl.