JOTA / JOTI 2002

Eens per jaar houden alle Scouts over de hele wereld de Jamboree On The Air / Jamboree on the Internet. Samen met de Scouting Burgemeester van Haarengroep kwamen we hiermee op de voorpagina van de krant.

Voorpagina van het Nieuwe Stadsblad, woensdag 23 oktober 2002

Op de voorpagina van het Nieuwe Stadsblad van woensdag 23 oktober 2002.

De tekst luidt als volgt:

Met negen korte en lange golfzenders, een gepionierde toren van tien meter hoog en een hoogwerker van twintig meter met antennes en 'rotorbeams' legden de Scouts van Burgemeester van Haaren dit weekend radiocontact met Scouts over de hele wereld. Ter gelegenheid van de JOTA (Jamboree On The Air) & JOTI (Jamboree On The Internet) werd er vanaf zaterdag middernacht om 0:01 uur driftig gewerkt aan radio- en internetverbindingen.
Naast chatten op Scoutnet en praten via de radiocontacten, werd er ook een spel gespeeld via de verbinding.
Verschillende Scoutinggroepen uit de regio, waaronder ook de Taiz&eaigu; en de Tono-groep deden mee aan een via de zenders geregisseerd middagspel. De Burgemeester van Haaren groep eindigde hierbij op de vijde plaats. De Tono-groep werd zevende.