Waterspetterfestijn bij Scouting Tono-groep

Na een moeilijk, maar in alle opzichten zeer succesvol jaar sloot de Scouting Tono-groep het jaar nat af met een waterspetterfestijn. "Voor alle clubs en verenigingen was het een moeilijk jaar, zo ook voor de Scouting Tono-groep", zo legt Richard Spruit uit, vrijwilliger bij de Scouting Tono-groep. "Hier merk je wat voor fantastische vrijwilligers wij hebben; in een jaar tijd zijn we met 70% aan leden gegroeid."

Het Nieuwe Stadsblad

Een leuke foto van de zelfgebouwde waterglijbaan in het Nieuwe Stadsblad bij het uitgebreide artikel over de seizoensafsluiting van de Schiedamse Scouting Tono-groep.

De scouts van de Scouting Tono-groep uit Schiedam bouwden zelf een glijbaan voor hun waterspetterfestijnAlle lof voor de fantastische vrijwilligers van de Scouting Tono-groep op pagina 11 van het Nieuwe Stadsblad van woensdag 14 juli 2021.

Waterspetterfestijn bij Schiedamse scoutinggroep

Na een moeilijk, maar in alle opzichten zeer succesvol jaar sloot de Scouting Tono-groep het jaar af met een nat waterspetterfestijn.

Schiedam -

“Voor alle clubs en verenigingen was het een moeilijk jaar, zo ook voor de Scouting Tono-groep”, zo legt Richard Spruit uit, vrijwilliger bij de Scouting Tono-groep. “Hier merk je wat voor fantastische vrijwilligers wij hebben; in een jaar tijd zijn we met 70% aan leden gegroeid”.

Toen de Corona-crisis uitbrak schakelde de leiding van de verschillende leeftijdsgroepen over naar online activiteiten. Misschien niet zo leuk als in het echt bezig zijn met Scouting, maar onder de omstandigheden een mooi alternatief. Dat Scouting onverminderd populair is bewijst wel de groei van de scoutinggroep: in vergelijking met de zomervakantie vorig jaar heeft de groep nu 70% meer meisjes en jongens.

Als spetterende afsluiting organiseerde de groep een waterspetterfestijn voor al haar leden. Geheel in Scoutingstijl bouwden de scouts zelf een waterglijbaan van 3,5 meter hoog. Een bouwklus van drie dagen. Verder waren er veel waterspelletjes. “Zoals bijvoorbeeld het katknuppelen, waarbij twee deelnemers op een balk zitten boven een badje met water. Met een skippybal probeer je te tegenstander van de balk af te krijgen”, zo vult Spruit aan.

Na deze waterige afsluiting hebben de scouts vakantie. Aanstaande zaterdag vertrekken de meeste kampen. Vanaf het eerste weekend nadat de scholen weer open zijn, zijn ook de kinderen vanaf 4 jaar weer van harte welkom bij het gebouw aan de Sweelinckinsingel in Schiedam.