Scouting blikt terug op kamp

De scouts van de Scouting Tono-groep keerden terug van hun Expeditie Minecraft-kamp. een krappe week lang gingen de scouts van de Scouting Tono-groep op expeditie.

Het Nieuwe Stadsblad

Op pagina 13 een zeer grote foto met een mooi artikel over het kamp van de scouts, de opening van het seizoen en een aankondiging van het Kids Powerrr Event.

Een rustmomentje tijdens het kamp van de scouts op pagina 13 van het Nieuwe Stadsblad van 8 september 2021Een rustmomentje voor de scouts tijdens het Expeditie Minicraft-kamp. Het artikel staat op pagina 13 van de krant van 8 september 2021.

Scouting blikt terug op kamp

De Scouts van de Scouting Tono-groep keerden terug van hun Expeditie Minecraft-kamp. Een krappe week lang gingen de scouts van de Scouting Tono-groep op expeditie.

“Elk jaar is er een ander themaverhaal”, zo begint Lucas van Mil, een van de vrijwilligers van de Scouting Tono-groep. “Doel van dit kamp was dat de meiden en jongens de Ender Dragon versloegen, en dat ging natuurlijk niet zo maar”. Hiervoor deden de meisjes en jongens tussen de 11 en 15 jaar onder andere een uitdagende tocht, hielden ze een sportdag en bouwden zelf een enorme katapult om zo de draak te kunnen beschieten.

Na een intensieve week arriveerden de scouts weer bij hun groepshuis aan de Sweelincksingel in Schiedam. Daar werden alle spullen snel opgeruimd. “Aanstaande zaterdag begint het nieuwe seizoen”, aldus van Mil, “dus dan willen we weer alles netjes aan kant hebben. De scouts beginnen dan aan een nieuw seizoen vol avonturen en plezier. Daarmee zullen ze ook ongemerkt nog heel wat leren. Wie mee wil komen doen is dan ook van harte welkom.”

Een maand later, op 2 oktober organiseert de Scouting Tono-groep het Kids Powerrr Event, een activiteit waar elk kind uit Schiedam tussen de 4 en 14 gratis aan mee mag doen. “Iedereen is welkom die op avontuur wil en er van houdt lekker buiten bezig te zijn”, zo vult Lucas nog aan. “In verband met Corona is inschrijven dan wel noodzakelijk. Dat kan op www.scoutingtono.nl, waar ook meer informatie is te vinden”.