Kerstballen voor eenzame ouderen

Scouting doet goed voor de maatschappij. Om de kerst van veel ouderen op te fleuren maakten zo'n 250 welpen van verschillende scoutinggroepen uit de regio zelf kerstballen die ze wegbrachten naar verschillende verzorgingstehuizen. Ook de welpen van de Scouting Tono-groep deden mee.

Het Nieuwe Stadsblad

In Het Nieuwe Stadsblad van 16 december 2021 plaatste de krant een artikel over de actie van Scoutingregio Maasdelta en de deelnemende welpengroepen waarbij de kinderen zelf kerstballen maakten en wegbrachten.

Het Algemeen Dagblad/Rotterdams Dagblad plaatste in de krant van 6 december een update over de subsidieperikelen Op pagina 7 van het Nieuwe Stadsblad van 16 december 2021 een van de deelnemende scoutinggroepen.

Kerstballen voor eenzame ouderen

Scouting doet goed voor de maatschappij. Het is een vooroordeel dat vele mensen hebben, maar dat vooroordeel komt natuurlijk ergens vandaan.

In deze lastige tijden kan het soms heel eenzaam zijn. Zeker voor de ouderen van de samenleving die in tehuizen zitten. Alles is dicht en niemand mag op bezoek komen. Bij Scouting wordt er voor iedereen een warm hart toegedragen.

Scoutingregio Maasdelta en de scoutinggroepen uit Vlaardingen en Schiedam hebben daarom een actie op de been gezet om deze mensen te helpen. Op zaterdag 11 december is er door verschillende scoutinggroepen uit de 3 gemeenten een kerstballenactie gehouden voor tehuizen bij hun in de buurt. Hierbij hebben ongeveer 250 welpen, jongens en meisjes tussen de 7 en 11, een kerstbal leuk versierd met knutseltjes er in en tekeningen er op. Deze kerstballen zijn vervolgens aangeboden aan de verzorgingstehuizen in deze gemeentes. Natuurlijk is dit allemaal gegaan volgens de geldende corona maatregelen, waardoor de ballen helaas niet direct aan de bewoners gegevene konden worden, maar aan de contactpersonen bij deze locaties.