Welpen van Scouting Tono halen 12 kilo afval uit Beatrixpark

Maarliefst 12 kilo afval haalden de welpen van de Scouting Tono-groep uit het Beatrixpark. Gewapend met prikstokken van de Irado gingen zij de achtergelaten rommel te lijf. Het opgeprikte afval werd keurig afgeleverd bij het afvalstation.

Het Nieuwe Stadsblad

Scouting is niet alleen spel, sport en plezier, maar ook een maatschappelijk betrokken organisatie. Al eerder werd de Scouting Tono-groep nipt net niet eerste bij de Gouden Kliko-wedstrijd. Daarom vonden de meiden en jongens tussen de 7 en 11 jaar van de Scouting Tono-groep het een goed plan om ook het Beatrixpark te ontdoen van afval.

In Het Nieuwe Stadsblad van 22 juni 2022 plaatste de krant het verhaal over de inzet van de welpen.

Op pagina 19 van Het Nieuwe Stadsblad van 22 juni 2022 vertelt de krant het verhaal over de maatschappelijke actie van de welpenOp pagina 19 van het Nieuwe Stadsblad uit Schiedam van 22 juni 2022 het artikel over de maatschappelijke actie van de welpen.

Het artikel

Maar liefst 12 kilo afval haalden de welpen van de Schiedamse Scouting Tono-groep uit het Beatrixpark. Gewapend met prikstokken van de Irado gingen zij de achtergelaten rommel te lijf. Het opgeprikte afval werd keurig afgeleverd bij het afvalstation in Schiedam.

Scouting is niet alleen spel, sport en plezier, maar ook een maatschappelijk betrokken organisatie. Al eerder werd de Scouting Tono-groep uit Schiedam nipt net niet eerste bij de Gouden Kliko-wedstrijd. Daarom vonden de meiden en jongens tussen de 7 en 11 jaar van de Scouting Tono-groep het een goed plan om ook het Beatrixpark te ontdoen van afval.

Met prikstokken, geleend van de Irado, gingen de welpen zaterdag aan de slag. In groepjes van 2 maakten ze er nog een kleine wedstrijd van welke welpen het meeste afval uit het park wisten te halen. Gezamenlijk kwamen ze tot 12 kilo, die ze afleverden bij het afvalstation van Irado.

“Wel gek dat jullie zo ontzettend veel afval vinden in zo’n mooi park”, zo reageerde een van de ouders, “maar wel heel goed dat jullie dit doen”. Voor de Schiedamse scoutinggroep hoort het bijdragen aan de maatschappij ook gewoon bij de activiteiten die scouting ontplooit met haar leden. De meisjes en jongens werden getrakteerd op een ijsje na het harde werken.

Voor de welpen is het seizoen bijna afgelopen. Nog twee weken tot de vakantie, en na de zomervakantie komen ze weer elke week bijeen vanaf 27 augustus. Wie dan zelf ook mee wil komen doen kan zich opgeven via Scouting Schiedam. Dat kan al vanaf 4 jaar.