Tono Tamtam februari 2021

jaargang 20, nr. 2 (uitgave 191)

Na enkele weken online-opkomsten gehouden te hebben heeft de overheid besloten dat Scouting weer rond het groepshuis bij elkaar mag komen. In deze Tono Tamtam de verslagen van de thuisopkomsten en de eerste fysieke bijeenkomsten. Veel leesplezier!

Een artikel uit deze tamtam

Scouts in actie voor de dierentuin

De tweede opkomst van het jaar hadden we iets te vieren. Antoinette was jarig. Trakteren gaat dan natuurlijk in Corona stijl. En dat was…. Appelflappen. Zelf nog in elkaar te zetten. Dus was de tweede een bak-opkomst. Het was gezellig en de resultaten waren heerlijk.

Wie had ooit gedacht dat je met alleen wat A4-papier, zonder lijm, zonder karton, zonder plakband of ook maar iets anders een brug van 75cm kon bouwen? Waar ook iets op kon staan?

De Corona raakt ons allemaal. Ook de dierentuinen. Zonder bezoekers komt er geen geld binnen, terwijl de dieren wel allemaal hun zorg nodig hebben. En de verblijven hun onderhoud. Daarom hebben we met z'n alleen een kleurplaat ingekleurd, om aandacht voor dit doel te trekken. Maar ja. Als je niet met zijn allen bij elkaar kunt komen, hoe doe je dat? We doen allemaal een stukje. Bij deze het resultaat: