Tono Tamtam april 2021

jaargang 20, nr. 4 (uitgave 193)

Elke week spelen tientallen kinderen uit Schiedam en Vlaardingen het spel van Scouting bij de Scouting Tono-groep. En elke week zijn het weer meer kinderen. Kinderen die plezier hebben, wat leren, en lekker samen met leeftijdsgenoten buiten bezig zijn.

Een artikel uit deze tamtam

Verdubbeling kennismakingsperiode

Sinds we in februari weer bijeenkomsten mochten houden heeft de Scouting Tono-groep direct de kennismakingsperiode verdubbeld. Tijdelijk kunnen kinderen 6 weken, geheel vrijblijvend, kennis maken met de Scouting Tono-groep. Hiermee hopen we, juist in deze tijden, kinderen te stimuleren om lekker buiten bezig te zijn en actief samen met leeftijdsgenoten de wereld om hen heen te ontdekken. Met alle maatregelen rond de pandemie is dat tenslotte lastig genoeg.

Of het nu met deze actie te maken heeft, of met de pandemie, of dat het meer toeval is; steeds meer kinderen en ouders ontdekken hoe leuk Scouting nu eigenlijk is: sinds begin februari hebben we elke zaterdag minstens één kijker gehad. Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee!

De meeste kinderen komen kijken bij de bevers, waardoor de beverkolonie inmiddels drie keer zo groot is geworden! Ook bij de welpen en scouts zijn er weer kinderen aan het rondkijken. Als vrijwilligers zijn we blij al deze kinderen leuke, uitdagende activiteiten te kunnen laten doen, lekker buiten en waar ze nog wat van leren ook. De actie om de kennismakingsperiode tijdelijk te verdubbelen verlengen we dus nog even: ook de komende periode zijn kinderen welkom om -vrijblijvend- een tijdje mee te doen en zo zelf te ontdekken hoe leuk het is om elke week, samen met leeftijdsgenootjes, uitdagingen aan te gaan en lekker buiten bezig te zijn.