Tono Tamtam mei 2021

jaargang 20, nr. 5 (uitgave 194)

De bevers hebben de Rozemarijnbadge verdient. De welpen vierden pasen en bouwden een eigen parcours. Een stukje uit het logboek van de scouts en de explorers zijn bezig met een geheime missie. Dit en meer in de Tono Tamtam van mei 2021. Veel leesplezier!

Een artikel uit deze tamtam

Ledengroei

Vooral onze bevergroep (meisjes en jongens van 4 tot 7 jaar) en de welpen (meisjes en jongens van 7 tot 11 jaar) zijn de afgelopen periode best hard gegroeid. En daar zijn we uiteraard heel blij mee!

Bij de bevers zullen in de loop van de tijd veel kinderen weer overvliegen naar de welpen en hopen en verwachten we dat er dan weer nieuwe bevers bij komen. Bij de welpen verwachten we dat er in de komende één-tot-3-jaar welpen bij zullen blijven komen, maar er ook nog eens een aardig aantal bevers in dezelfde periode naar de welpen komen.

Als gevolg hiervan denken wij in de komende jaren in ieder geval naar een uitbreiding van de welpenleiding te moeten zoeken, en mogelijk ook van de beverleiding. En daar beginnen we nu mee!

Hiervoor zoeken we gemotiveerde mensen die het leuk vinden om elke zaterdag kinderen in deze leeftijdsgroepen uit te dagen, die bereid zijn de verplichte (scouting)trainingen te volgen (waarvan een aardig deel bij de eigen groep én in je eigen tempo) en die het scoutingprogramma een beetje kennen of dit willen leren.

Kent u zo iemand, of bent u dit misschien zelf? Kom dan eens praten met onze groepsbegeleider! Samen kijken we dan wat de mogelijkheden en verwachtingen zijn. In ruil bieden we elke zaterdag een hoop plezier met een hele leuke groep kinderen, enthousiaste mede-vrijwilligers die samen “Scouting” willen organiseren en de mogelijkheid zelf weer eens iets nieuws en uitdagends te gaan doen. Bovendien betalen wij de (verplichte) Verklaring Omtrent het Gedrag, de cursussen etc. Geïnteresseerd? Spreek even de leiding aan, of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.