Tono Tamtam april 2022

jaargang 21, nr. 3 (uitgave 202)

De bevers zijn met kunst bezig geweest en hebben het Keet Kleur-insigne gehaald. De welpen hebben Olympische Spelen gehouden, gecollecteerd voor Jantje Beton en proefjes gedaan. De scouts zijn heel maart voor een belangrijk deel bezig geweest zich voor te bereiden voor de Regionale Scouting Wedstrijden en de explorers verdienen zelf het geld voor hun kamp. Daarnaast een oproep voor hulp nu de groep zo aan het groeien is: binnenkort houdt het TOTeam een koffieochtend ter kennismaking.

Lees de Tono Tamtam van april 2022

Een artikel uit deze tamtam

Penningmeester vacature

Al zo’n 14 jaar is Jan onze penningmeester. Een prima penningmeester waar we heel blij mee zijn. Op verzoek van Jan zijn we nu wel op zoek naar een tweede penningmeester die enkele van zijn taken over zou willen nemen. Wat precies, dat kan in overleg. We zoeken daarbij iemand die het leuk zou vinden het gezellige team van de Scouting Tono-groep te komen versterken, die het leuk vindt om met haar of zijn inzet de Scouting Tono- groep te helpen, zodat alle jeugdleden wekelijks het spel van scouting kunnen spelen en die kan omgaan met cijfers of bereid is dat te leren.

Het bestuur houdt zo’n 4 à 5 vergaderingen per jaar, waarbij we een goede sfeer erg belangrijk vinden. Lijkt het u wat? Laat het even weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via de leiding van uw kind, dan gaan we in overleg over wat u wil, en wat het beste bij u past.

Het ToTeam op de koffie

Het ToTeam is een groep vrijwilligers binnen de scouting Tono-groep die ondersteunt bij activiteiten waar wat extra handen welkom zijn, helpen bij opruimen en schoonmaken, op kamp extra ondersteunen etc. Het ToTeam is de laatste tijd aardig gegroeid in aantal en we hebben al een paar keer kunnen helpen bij verschillende vragen vanuit de speltakken.

Vanwege alle maatregelen is het niet makkelijk geweest om elkaar te ontmoeten maar dat is gelukkig nu anders. 23 april 2022 willen we daarom een kop koffie of thee drinken om elkaar wat beter te leren kennen en misschien ook wat tips en ideeën uit te wisselen voor het ToTeam. Lukas zal vanuit het groepsbestuur informatie geven over de groep en waarom het fijn is als de inschrijvingen van het ToTeam geregeld kunnen worden. Om 10.00 uur staat de koffie en thee klaar! We hopen dat alle ToTeam leden kunnen komen. Nog niet betrokken bij het ToTeam, maar wel geïnteresseerd? Voel je welkom om aan te sluiten! Tot zaterdag de 23e!