Op 1 juni 1998 was de website van de Scouting Tono-groep voor het eerst te zien. Exact 10 jaar later, op 1 juni 2008 is de vernieuwde site voor het eerst te aanschouwen.

De veranderingen zijn niet enorm: de opmaak van de site is breder gemaakt en er is een ander lettertype in gebruik genomen. Wat behouden is, is de basisopmaakt die door velen gewaardeerd wordt: een echt Scouting-uiterlijk met een gepionierd frame met daarin de teksten met veel afbeeldingen.

Techniek

Onderhuids is er echter wel heel veel veranderd. De website is nu gebaseerd op een geheel andere opbouw dan de oorspronkelijke website. Hierdoor is het gemakkelijker wijzigingen door te voeren, is de site sneller en wordt de site door vrijwel alle browsers hetzelfde getoond.

Uiterlijk

Op minder opvallende punten is er uiterlijk toch wel het een en ander veranderd. Boven aan elke pagina wordt nu een foto getoond van een van onze aktiviteiten. Bezoekers op de site krijgen zo een nog betere indruk van wat we zoal doen. Ook is de navigatie ingrijpend verbeterd. Waar op de oorspronkelijke site het nog wel eens zoeken was naar de juiste pagina is elk stukje informatie nu vrijwel direct te vinden. Ook de grappige tekeningetjes zijn fors uitgebreid. Dankzij de nieuwe techniek waar de website nu op gebaseerd is zijn er nu meer mogelijkheden om deze grappige tekeningetjes op verschillende plaatsen een plekje te geven.

Van oud

De oude website van de Scouting Tono-groep