Dat Scouting dit jaar 100 jaar bestaat in Nederland kan niet veel mensen ontgaan zijn. Om dit te vieren organiseert Scouting Nederland een Jubileum Jamboree. Bijna 12.000 deelnemers uit heel het land zullen in Roermond kamperen, veel plezier beleven en op typische scoutingmanier avonturen beleven. Ook de kabouters en welpen van onze groep zijn er bij!

De Jubileum Jamboree zal gehouden worden in Roermond, op hetzelfde terrrein waar eerder verschillende NaWaKa's (het Scouting Nationaal Water Kamp) werden gehouden. Nu zal het terrein verdeeld worden in 12 subkampen: 2 voor Kabouters en Welpen, 9 voor Scouts en 3 voor Explorers en Roverscouts. De twee Kabouter/Welpensubkampen staan gebroerderlijk naast elkaar: Middelandse Zee en Noordzee. Wij zullen in de eerste week van de Jubileum Jamboree kamperen op subkamp Noordzee.

Zoals het zomerkamp ieder jaar het hoogtepunt is van het Scoutingseizoen, is de Jubileum Jamboree het hoogtepunt van het jubileumjaar waarin alle Scoutinggroepen vieren dat in 2010 Scouting 100 jaar bestaat in Nederland. Bijna 12.000 deelnemers komen voor dit feest naar Roermond. De Kabouters en Welpen kamperen bijna een week, de Scouts en oudere leeftijdsgroepen bijna twee weken.

De meisjes en jongens van onze groep kijken al reikhalzend uit naar de JubJam. Het is tenslotte een unieke gelegenheid om deel te nemen aan het 100-jaar Scouting Jubileumkamp, en voor alle kinderen zal het voor het eerst zijn dat ze deelnemen aan een echte Jamboree.

Bijna 12.000 deelnemers op de Jubileum Jamboree van Scouting Nederland