Social media buttons op de website van de Scouting Tono-groep

Al lange tijd was het een puntje op het verlanglijstje van de webmaster: knoppen op de actuele pagina´s van de Scouting Tono-groep om die pagina snel te kunnen delen via social media als Hyves, Twitter of Facebook. Ook vanuit de vrijwilligers kwam deze wens naar voren. Vanaf heden zijn deze social media knoppen toegevoegd aan de pagina´s uit de categorien „nieuws” en „in de pers”.

Onderzoek

Aangezien de wens al zeer lange tijd op het verlanglijstje van de webmaster stond is er een lange geschiedenis aan vooraf gegaan. Al eerder was er een kort onderzoek uitgevoerd naar de mogelijkheden. Tot op heden bleek het echter niet eenvoudig om op een nette manier de social media knoppen toe te voegen.

Plug in

Na een uitgebreider onderzoek is er voor gekozen de „AddThis-plugin” te gaan gebruiken. Deze kan, met een redelijke extra moeite, zeer vele social media knoppen genereren en beheren. Uit de zeer lange lijst van mogelijkheden is er voor gekozen alleen de Twitter, Hyves, Facebook, NuJij en Google+ knoppen te gebruiken. Als later een ander social media netwerk populair wordt kan er redelijk eenvoudig een extra knop toegevoegd worden.

Uitbreiding

Overwogen wordt nog om dezelfde social media knoppen ook toe te voegen aan de overige pagina's van de website van de Scouting Tono-groep. Vooralsnog wordt de toevoeging bewust beperkt tot de actuele pagina´s van de website.