Freek Vonk chief scout van Nederland

"Vanaf vandaag ben ik de nieuwe Chief scout van Scouting Nederland!", zo verteld prof. dr. Freek Vonk op zijn eigen facebookpagina. "Het is amper onder woorden te brengen wat een eer dit is! En ik had in mijn stoutste dromen dan ook niet verwacht dat ik hiervoor gevraagd zou worden!"

"We streven natuurlijk een gezamenlijk doel na, namelijk het inspireren van jongens en meisjes om op avontuur te gaan en al het moois te ontdekken wat de natuur ons te bieden heeft". De Scouting Tono-groep is trots op haar nieuwe chief scout.

Chief scout

Prof. dr. Freek Vonk is de nieuwe Chief scout van Scouting Nederland. Het is voor het eerst in bijna 85 jaar dat deze prestigieuze functie weer wordt ingevuld. Scouting staat voor avontuur in de natuur, waarbij kinderen en jongeren hun leiderschapskwaliteiten ontwikkelen en zelfvertrouwen opdoen. Zo draagt Scouting actief bij aan de ontwikkeling van jeugd in Nederland. Freek Vonk kan als chief scout als geen ander iedere Nederlander inspireren om op avontuur te gaan in de natuur en zijn of haar grenzen te verleggen.

Trots

Freek zelf laat in een videoboodschap weten vooral trots te zijn. "Het is een eer om na bijna 85 jaar de rol van Chief scout te mogen vervullen. We streven een gezamenlijk doel na, namelijk het inspireren van kinderen om op avontuur te gaan en al het moois te ontdekken wat de natuur ons te bieden heeft. Het mooie van Scouting vind ik dat het veel buiten is: op avontuur in de natuur. Lekker met je laarzen in de aarde en je neus in de wind. We zitten veel te veel binnen met zijn allen en dat is zonde. Er is buiten zoveel te ontdekken. Door onze krachten te bundelen, hoop ik dat we samen nog meer kinderen kunnen inspireren om zich actief te maken in en voor de natuur”, aldus Freek.

Scouting Tono-groep

De Scouting Tono-groep is blij en trots dat Freek Vonk chief scout is geworden van alle scoutinggroepen in Nederland. "Ook wij houden van kinderen die lekker buiten gaan ontdekken, en samen met de andere kinderen op avontuur gaan. Daarmee is Freek Vonk de ideale chief scout".

Ook avonturen beleven?

Wil jij ook avonturen beleven? Dat kan bij de Scouting Tono-groep. En je kunt drie weken gratis mee doen om eerst te zien hoe leuk het is. Meldt je nu aan:

of kijk eerst even bij leeftijden