Jeugdclubs vragen aandacht voor Positief Jeugdbeleid

Nu de formatie van een college halverwege is trekken de gezamenlijke Schiedamse jeugdverenigingen aan de bel bij de politiek. In een brief aan de onderhandelaars pleiten zij voor een Positief Jeugdbeleid, iets wat in Schiedam helaas nog ontbreekt.

Brief aan onderhandelaars

Zeven jeugdclubs uit Schiedam hebben gezamenlijk een brief geschreven naar de Schiedamse politici die bezig zijn met de formatie van een nieuw college. De onderhandelingen zijn aardig op dreef, en ook het jeugdbeleid staat op de agenda om te bespreken.

En daar wringt volgens de 7 clubs aardig de schoen. “Schiedam kent van oudsher vooral een jeugdzorgbeleid. Dat is een beleid met een negatieve inslag, dat gericht is op kinderen en jongeren die al zijn ontspoord. Er is weinig aandacht voor de gezonde jeugd. Terwijl die aandacht juist zo belangrijk is om te voorkomen dat deze jeugd afglijdt tot problematische kinderen. Het wordt daarom tijd voor een Positief Jeugdbeleid, waarin juist de jeugd die (nog) niet problematisch is wordt ondersteund".

De brief, met meegestuurde flyer, is hier te lezen:

Brief Positief Jeugdbeleid

Folder positief jeugdbeleid