227 jonge scouts uit Zuid-Holland naar Zuid-Korea

Eens in de vier jaar wordt er een Wereldjamboree gehouden. In 2023 is dat in Zuid-Korea. Vanuit Nederland gaan er bijna 2.000 jongeren op weg naar Azie voor de tijd van hun leven.

Het Nieuwe Stadsblad

In het Nieuwe Stadsblad van woensdag 11 januari wordt gemeld dat er vanuit Zuid-Holland maarliefst 227 jonge scouts naar de World Jamboree gaan. Voor zover bekend gaan er vanuit Schiedam 2 scouts mee. Beiden zijn geen lid van de Scouting Tono-groep.

Het artikel

Bijna 2.000 Nederlandse scouts vertrekken in 2023 naar Zuid-Korea om deel te nemen aan de World Scout Jamboree, het grootste internationale Scoutingkamp ter wereld dat eens in de vier jaar wordt georganiseerd. Hier komen ruim 50.000 scouts uit meer dan 150 verschillende landen samen. Uit Zuid-Holland vertrekken 227 jonge scouts in de zomer van 2023 naar Zuid-Korea. De 1250 jeugddeelnemers vormen samen met 700 vrijwilligers de Nederlandse afvaardiging voor de World Scout Jamberee in Zuid-Korea. Alle jeugddeelnemers zijn ingedeeld in 35 troepen. Elke troep heeft een eigen naam en logo en bestaat uit 36 jonge scouts en 4 begeleidende stafleden.